En effektivare träning

Att ha tagit ett par öl dagen innan träning vet vi inte är det ultimata. Men förutom att undvika alkoholhaltig dryck finns det många andra knep för att få ut mer av sin träning: kosten är inte bara en huvudingrediens när det kommer till att nå sitt träningsresultat utan spelar även stor roll för hur mycket vi orkar träna en viss dag. Nedan följer några punkter att ta med sig genom livet i allmänt, och träning i synnerhet för att må bra och uppnå efterlängtat resultat:

  • Maten – som vi nämnde inledningsvis, och som du säkert kan förstå är maten en stor bov i träningsdramat om man äter fel: för mycket och för tungt före träning. Avsluta med en frukt efter träning och tänk på att för att hålla en sund kost är små portioner utspridda under dagen A och O.
  • Stretching – punkten i träningen som många av oss, av ren lathet, kan glömma. Men genom att stretcha så blir vi inte bara mer rörliga och ökar blodcirkulationen, vi kan även genom att strecha mellan styrketräningspasset,få ut mer av vår träning då vi tänjer ut musklerna och gör dem mottagliga för vad som komma skall. Att ta ett varmt bad mjukar även upp musklerna. Att använda medicinska strumpor som ser till att öka blodcirkulationen i benen bidrar även till att du återhämtar dig snabbare.
  • sömn – Se till att John Blund blir en av dina närmsta vänner. Får vi inte en effektiv sömn förstör vi hela dagen, orkar knappt träna och är måttligt roade till att gå upp tidigt för att påbörja en löparrunda innan jobbet.

Sök på sidan