Gör träningen roligare

Inte tränat på länge? För att träningen ska kunna bli en ny och långsiktigt vana är det några punkter som är viktiga. Att sätta mål som man sedan inte kommer att kunna leva upp till blir snabbt tröttsamt. Sätter man däremot upp rimliga mål som man sedan kan höja gradvis när man nått dem, kommer man att känna sig nöjdare med sig själv. På så sätt minskar risken för att man ska trötta efter några veckor.

Ta stöd av tekniken

Det är ett faktum. Allt fler av oss har blivit tekniknördar som tycker att det mesta blir roligare i vardagen om det finns en välgjord app för det. Detta gäller framförallt när det kommer till träningen. Vi uppskattar appar där man kan mäta hastighet och puls, samt tillbehör som analyserar springstegen och sedan kalibreras med övrig data i våra mobiler. På nätet kan man hitta tillbehör till några av de mest populära mobiltelefonerna. Hos Fyndiq finns exempelvis tillbehör till iPhone4, http://fyndiq.se/elektronik/iphone-4/.

Hitta en träningsform som passar

När man väl bestämt sig för att det är dags att börja träna ska man komma ihåg att alla träningsformer kanske inte passar. Detta gäller både intressen och ens kropps fysiska status. Har man problem med sina knän kan det vara dumt att börja löpträna, då bör man istället fundera på andra träningsformer som passar bättre.

Precis som inte alla tycker om att träna på gym är det inte alla som tycker om att springa. Men det finns gott om alternativ och olika typer av träningsformer. Det viktiga är att man rör på sig och tycker om att göra det, än vad man gör för träningsform. Att dessutom blanda olika sporter och aktiviteter, så att fler muskelgrupper och funktioner tränas, gör det hela ännu mer effektfullt. Fler tips kring hur man kan lägga upp sin träning, kan man läsa om här.

Sök på sidan